Disko ødelegger for danseband

6 05 2008

Videoen under er en av de siste dagers store internettfarsotter. Det minner mest om en sketsj, men for 30 år var dette alvor. Det er det egentlig fremdeles, bare innenfor andre områder enn disko. Det mest nærliggende er selvsagt plateindustrien, som is alle år har sett på Internett som selve syndefallet heller enn som en fantastisk mulighet. Så kan en selvsagt trekke linjene videre via politikernes opptreden i Union-nedleggelsen, landbruksoppgjøret, distriktspolitikken, den nye Omstillingslova (som er noe av det mer tåpelige som har kommet fra Løvebakken) og så videre. Etablerte og ofte organiserte krefter som for all del ønsker å beholde sine privilegier er gjennomgangsmelodien.

Legg også merke til hvordan media fremstiller saken. Her er det diskoens foreløpig siste «offer» som intervjues med en litt dyster tone. Diskoen fremstilles ikke akkurat positivt, selv om mannen kommer meget godt fra det:

Siden jeg nekter å ta inn musikk som mine gjester stort sett ikke vil ha noe med å gjøre, så skal en eller annen jævel utpresse meg og ta fra meg mine rettigheter – ja, det er en del av dagens svenske samfunn som jeg skarpt må protestere mot.

Les også Are Slettan

Handlinger

Information

2 responses

7 05 2008
Carl-Erik

Perle.

15 06 2008
Mikaj

Hadde det vært 1. april, hadde jeg ikke trodd på dette.

Legg igjen en kommentar

