Mektig, Kleppa

9 02 2008

Senterpartiets Magnhild Meltveit Kleppa har ombestemt seg og er nå for å sidestille homofiles og hetrofiles forhold og det med en mektig begrunnelse de fleste burde ta til seg og lære av:

«Jeg tror det er med meg som det er med mange andre, at jeg har ikke hatt dette så tett innpå meg. Derfor har jeg hatt både manglende kunnskap for eksempel om de kvaler som mange unge homofile fremdeles har i dette landet, ikke minst på landsbygda hvor det faktisk gjør utslag på selvmordsstatistikken. Det er mye her som går på manglende inkludering og manglende aksept, som jeg hadde tenkt for lite gjennom.»

Se mer hos f.eks. Goodwill.

Handlinger

Information

5 responses

9 02 2008
Goodwill

Jeg syns virkelig dette er verdt all mulig honnør. Kleppa har en stjerne i margen hos meg nå, mens bakstreverne i KrF nok en gang demonstrerer sin manglende nestekjærlighet.

12 02 2008
noduckson

Der spiste wordpress komentaren min.

3 03 2008
Dure

Det går sagnomspunnende rykter om den kommentaren. Synd den ble spist.

12 03 2008
erlendkjarnsrod

Jeg har forståelse for at Kleppa har kommet til det standpunktet hun har. Det som er litt leit er hvordan hun gikk så kraftig ut mot de i KrF som påpekte at dette kunne bli vanskelig for henne før valget i 2005. Jeg skjønner veldig godt jeg, at dette har vært en utfordrende sak for henne, men da er det litt uheldig ikke å innrømme det også for velgerne…

Men uansett, må bare igjen få påpeke at KrF ikke demonstrerer manglende nestekjærlighet ved å være for den ekteskapsloven vi har idag.. Registrerer at det ikke går inn, men dette er altså ikke en sak om voksnes rettigheter. Dette dreier seg om at når man tar et barn helt ut av dets naturlige sammenheng, og staten sier at «dette barnet skal vi ta hånd om», så har vi en plikt til å søke de aller beste forholdene for det barnet, ikke 99,5 %, men 100 %. Vi mener at et barn i utgangspunktet har rett til en mor og en far. Det er legitimt å mene at dette er helt uvesentlig, men det er spesielt når mange av de som uttaler seg, samtidig er svært opptatt av at man må ha både menn og kvinner i barnehage og skole fordi barna må ha «rollemodeller av begge kjønn».

Tråkker jeg noen homofile på tærne, så er det aldeles ikke meningen..! De er akkurat like mye verdt som alle andre, de er like hyggelige og skikkelige og ordentlige mennesker som fortjener like mye respekt og aksept som alle andre..! Men det er altså ikke dette saken dreier seg om…

28 03 2008
Weinberg

Dere mener i utgangspunkt at et barn har rett på en mor og en far. Dette impliserer gjerne et forbud mot for eksempel mange opprivende skilsmisser?

Og dersom det alltid er barnas beste som gjelder burde det vel vært innført sertifikater for å bli foreldre? Både blant homofile og hetrofile par finnes det nok både gode og dårlige oppdragere.

Og selve ekteskapet har vel strengt tatt ikke så mye med barn å gjøre?

Legg igjen en kommentar

