Quote of the day: Sir Isaac Newton

22 09 2007

Sir Isaac Newton, ikke bare vitenskapsmann, men også alkymist og dypt religiøs:

«[The world] will end A.C. 2060. It may end later, but I see no reason for its ending sooner. This I mention not to assert when the time of the end shall be, but to put a stop to the rash conjectures of fancifull men who are frequently predicting the time of the end, & by doing so bring the sacred prophesies into discredit as often as their predictions fail.»

Handlinger

Information

4 responses

22 09 2007
Iskwew

Okay. Da har jeg vel meldt overgang allerede. Tigerungen derimot… :o/

23 09 2007
kandidaten

I 2060 kan han sikkert flytte til en månebase eller en marsbase, så da gjør det kanskje ikke så mye. Selv teller jeg sikkert også på knappene i 2060.

23 09 2007
Erlend K

Jeg hadde i utgangspunktet håpet at jeg fortsatt var i live i 2060.. 75 år er da ingen alder…
Men med tanke på de scenariene som skisseres i Johannes’ Åpenbaring er det kanskje greiere å ha takket for seg før den tid..?

29 09 2007
kandidaten

Har hørt rykter om at det skal være rimelig harde saker, men har ikke lest den delen av Bibelen selv. Derimot ble jeg som liten gutt skremt av Jehovas vitner som dukket opp på døren en gang jeg var alene hjemme. Antageligvis sa noen klart fra hvor landet lå, for de kom aldri tilbake.

Legg igjen en kommentar

